• .

FAQVeelgestelde vragen

Veelgestelde vragen kunt u terug vinden op deze pagina. Staat uw vraag er niet bij laat het ons dan weten.

Oproepen van bijv. 100, 101, 1000, 1001 stopzetten

Wat is er aan de hand?

Het VoIP verkeer (SIP) gaan over diverse poorten binnen je netwerk. Externe personen kunnen (moedwillig) ook data pakketjes sturen naar deze poorten. Dit kan er voor zorgen dat je toestel overgaat waarbij er een vreemd nummer in je display staat, bijvoorbeeld 100, 101 of 1001. Deze oproepen worden veelal direct verbroken zodra je probeert op te nemen. Dit probleem komt voornamelijk voor op Tiptel en Yealink toestellen.

Deze oproepen kunnen in principe geen kwaad. Je vindt ze ook niet terug in je gesprekkenlijst in mijn.connectvoip.nl en er worden geen gesprekskosten voor in rekening gebracht.

De oplossing?

Controleer als eerste of je toestel is aangesloten op een modem of router met een actieve routerfunctie. Je kan dit doen door het IP-adres van je toestel te achterhalen. Begint dit IP-adres met 192.168.xxx.xxx, 172.16-31.xxx.xxx en 10.xxx.xxx.xxx. dan is je toestel goed aangesloten.
Om de oproepen te voorkomen moet je je firewall beter dicht zetten. Het beste is om de hele IP-reeks van ons platform door te laten op je firewall. Dit doe je door het IP-verkeer van en naar de telefooncentrale te beperken op basis van de noodzakelijke IP-adressen. Hieronder staan de IP-reeks van ons telefonieplatform.

De IP-reeks die je in moet stellen is 195.35.114.0/23 en 185.103.76.0/22.

Dit zijn de volgende ranges:

  • 195.35.114.0 t/m 195.35.114.255
  • 195.35.115.0 t/m 195.35.115.255
  • 185.103.76.0 t/m 185.103.79.255
Hieronder staat de IPv6 reeks, deze wordt momenteel alleen gebruikt voor webhooks: 2a06:2a80::/29

Het is niet aan te raden om hierbij poorten op te geven, omdat ieder toestel zijn eigen poorten gebruikt. Standaard gebruiken VoIP-toestellen alleen UDP-verbindingen.
Als je dit niet kunt instellen op je router/firewall dan kun je ook de lokale SIP poort op het toestel wijzigen. Standaard staat deze ingesteld op 5061 voor toestel 201. Je kunt dit wijzigen naar bijvoorbeeld 5091.

Codecs

ConnectVoIP geeft de voorkeur aan G711a (PCMA) codecs. Verder bieden wij ondersteuning voor G722 en G729a.

Poorten forwarden

Nee, dit is niet nodig en wij raden het bovendien ten zeerste af. Ieder toestel gebruikt namelijk zijn eigen poorten. Blokkeert je firewall bijvoorbeeld de verbinding naar ons platform, dan kan je het beste de hele IP-reeks van ons platform doorlaten.

Gesprekskosten: Nationale tarieven

Bij ConnectVoIP betaal je, ook bij de eerste minuut, gewoon per seconde. Medewerkers bellen onderling, ook bij meerdere vestigingen, natuurlijk kosteloos. Je belt ook onbeperkt gratis naar andere klanten van ConnectVoIP. Bekijk ook onze internationale tarieven.

Bestemming

Starttarief

Per minuut

Nederland - vast € 0,03 € 0,022
Nederland - mobiel € 0,03 € 0,089
Nederland - 085- en 088-nummers € 0,04 € 0,022

Gesprekskosten: Internationale tarieven

Wat kost bellen naar het buitenland? Bij ConnectVoIP betaal je ook bij de eerste minuut - gewoon per seconde. Het starttarief is hetzelfde als bij nationale tarieven, namelijk €0,03 per gesprek. Hieronder zie je de prijs per minuut voor het bellen naar internationale telefoonnummers.

Download hier de lijst

De kleine lettertjes van de Fair Use Policy

Bedrijfsmatig gebruik van de dienst is alleen toegestaan in overeenstemming met reguliere bedrijfsactiviteiten. Gebruik door bedrijven van wie de bedrijfsuitoefening is gericht op telefonische dienstverlening aan derden, waaronder belhuizen of callcenters, is niet toegestaan. Het is dus ook niet toegestaan derden meer dan incidenteel of tegen betaling gebruik te laten maken van de dienst of de dienst op enige andere wijze te wederverkopen. Als sprake is van belgedrag dat naar objectieve omstandigheden moet worden aangemerkt als onredelijk gebruik, buitensporig gebruik of misbruik, kan ConnectVoIP extra kosten in rekening brengen en/of de dienstverlening (gedeeltelijk) buiten gebruik stellen of de overeenkomst eenzijdig beëindigen. Uiteraard blijven de gemaakte belkosten verschuldigd. Van misbruik is in ieder geval sprake indien (de gevolgen van) het gebruik van de dienst redelijkerwijs niet kan worden aangemerkt als normaal, eigen gebruik of wanneer dat gebruik in strijd is met de wet of met de maatschappelijke zorgvuldigheidsnormen. Wanneer grote aantallen korte gesprekken, al dan niet gelijktijdig, plaatsvinden of in elk ander geval als het gebruik het gevolg heeft dat het netwerk of systemen van ConnectVoIP of derden daarvan hinder ondervinden, is er eveneens sprake van misbruik. ConnectVoIP kan maatregelen nemen ter beperking of voorkoming van (mogelijk) misbruik.